اصول ضد حمله در فوتبال
تاريخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:, | 13:40 | نویسنده : hfp

يک ضد حمله هنگامی رخ می دهد که حريف بازيکنانش را به سمت جلو برده اما در همين هنگام توپ را از دست مي دهد.در ضد حمله تيمی توپ بايستی به سرعت انتقال يابد و بازی مستقيم برای به دست آوردن تعداد بيشتر و بدست آوردن فرصت شوت زنی انجام گردد.                

اصل اوليه در ضد حمله اينست که توپ به صورت مطمئن به سمت جلو باسرعت بالا حرکت نموده و حتی يک لحظه نيز متوقف نگردد. تاکيد می گردد که توپ نبايستی در حرکت رو به جلو متوقف گردد.                           

به وسيله پاس رو به جلو و دويدن با توپ در بالاترين سرعت حريف مغلوب گرديده و قادر نخواهد بود که جهت پوشش به دفاع کمک نمايد.                               

دومين اصل در ضد حمله انتقال است (از دفاع به حمله) داشتن نفرات بيشتر در حمله و سرعت دادن به حمله و حرکت بدون توقف رو به جلو سمت دروازه حريف با عث می گردد تعداد مدافعين حريف در مقابل توپ کاهش يابد.(برتری عددی)                      

پاسها بايستی مستقيم رو به جلو و حتي الامکان به بازيکنی که بهترين موقعيت را نسبت به دروازه حريف دارد باشد.                                         

هنگامي که مهاجم شما با توپ است و مهاجم حامی به نزديکی مدافع آخرميرسد آخرين پاس بايستی پشت سر آخرين مدافع تيم حريف باشد                                                        

در تمام مدت ضد حمله نبايستی پاسها به کناره های زمين داده شود زيرا اين کار به حريف اجازه پوشش مدافعين را داده و در واقع حمله از کناره ها ضد حمله را از بين می برد                     

بازيکن نبايستی در دادن پاس رو به جلو تعلل نمايد زيرا اين کار باعث از بين رفتن ضد حمله ميشود

مدافع آخر بيشتر از مهاجمی می ترسد که با سرعت و بدون توقف تو پ را به سمت دروازه حرکت می دهد. او مي ترسد به تنهايی اقدام به درگيری نمايد و زیرا از اشتباه کردن هراس دارد.قرار گرفتن و رفتن به سمت مدافع در اين وضعيت بدون توقف لازمه موفقيت در ضد حمله است. (بايستی مستقيما به سمت مدافع حريف حرکت نمايد.                                

هنگام روبرو شدن با مدافع در يک سوم پايانی , مهاجم با توپ بايستی سعی نمايد که فرصت شوت را به وجود آورد . پا فشاری در اينکار نتيجه خوبی را در برخواهد داشت. در تمرين مهاجم شما ممکن است از 10 توپ به دست آمده 7 توپ را از دست دهد و سه فرصت شوت به دست آورد و يکي را تبديل به گل نمايد . در مسابقه واقعي    شما بايد بارضايت 7 توپ را ازدست دهيد تا يک گل بدست آوريد                                                   

هنگاميکه مهاجم دوم قابل دسترسي است , مهاجم اول بايد به سمت مدافع آخر تيم حريف حرکت نمايد و او را فلج نمايد. هنگاميکه مدافع حريف نزديک شده و آماده تکل کردن ميگردد مهاجم اول بايستی توپ را در فضای پشت مدافع برای مهاجم دوم جهت گلزني ارسال نمايد.

توپ بدرستی دفع شده و به مهاجم رسيده اما او نمي تواند ضد حمله را به دلايل زير شروع کند:

هافبک شما توپ را به گوشه ها و کنار خط پاس ميدهد اين يک انتخاب عالی برای بازی سانتر و حمله از جناحين است اما ضد حمله محسوب نميشود.

زمانيکه بازيکن نزديک به ميانه زمين توپ را برای چند لحظه قبل از بازی رو به جلو و پاس به ديگر مهاجم جلوتر از خود در تسلط خود نگه میدارد.(در حقيِقت توپ را با تاخير پاس ميدهد)                                                                                          

پوشش حريف به دليل توقف حرکت توپ در هنگام حرکت رو به جلو.

در يک سوم حمله,مهاجم اول (با توپ) مستقيم به سمت مدافع آخرنمی دود ,و به آهستگی به جهت دور از دروازه هدايت می شود.                                                                

 

هنگاميکه هم مهاجم صاحب توپ و هم مهاجم دوم به سمت مدافع آخر د ر يک سوم حمله حرکت مي کنند مهاجم اول توپ را در نزديکی پاهای مدافع آخر به مهاجم دوم پاس می دهد به جای اينکه توپ را به پشت مدافع بفرستد.مدافع آخر به راحتی دو مهاجم شما را وادار می کند در خارج از محوطه جريمه به يکديگر پاس داده و فرصت شوت زدن را نيز از آنها سلب می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: